فریدون یاوری در گفتگوبا تابناک:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به منظور کاهش چرخه انتقال کرونا باید بر دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی استان نظارت دقیق شود.
کد خبر: ۸۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 19 April 2020

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:طبق پیشنهاد سازمان محیط زیست به وزارت بهداشت در روز دوبار سطل های زباله از قبیل زباله دست کش، ماسک و غیره در محیط های پر تردد جمع آوری شوند و محیط گند زدایی و ضدعفونی می شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و تصریح کرد:طبق دستور العمل های ابلاغ شده در این شرایط دفن پسماندهای بیمارستانی در بیمارستان‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده، با دقت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: پسماندهای این بیمارستانها با توجه به ریسک بالای انتشار ویروس کرونا در قالب پسماندهای عفونی به محل دفن پسماندها منتقل می‌شود. به طور مرتب گشت‌هایی محل دفن زباله‌های بی خطر سازی شده را به صورت دقیق مورد نظارت قرار می‌دهند.

یاوری خاطر نشان کرد: این زباله‌ها جز زباله‌های عفونی محسوب می‌شوند توسط دستگاه‌های غیرسوز بی خطر سازی و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت کاملاً بهداشتی دفن می‌شوند.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۲۳ بیمارستان در سطح استان وجود دارد که تمامی آنها به سیستم‌های غیرسوز مجهز هستند و زباله‌ها از طریق این سیستم بی خطر سازی شده و پس از جمع آوری، به طریق بهداشتی دفن و در شرایط خاص کنونی پسماندهای جمع آوری شده از مخازن شهری به صورت مستقیم به محل دفن منتقل و از ورود آنها به خط پردازش جلوگیری می‌شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار